$500 miljoen omzet voor Formule 1 races in Las Vegas
Verwacht wordt dat de omzet van de Formule 1 races in Las Vegas maar liefst $500 miljoen dollar opbrengt. Dit is bekend gemaakt door de Amerikaanse eigenaren van de Formule 1.
Laatste Grand Prix van Las Vegas in 1982
De F1 races in Las Vegas zijn nieuw leven ingeblazen om de harten van de Amerikanen te veroveren. Met snelle raceauto’s en de Formule 1 competitie. De laatste race is dus gehouden in 1982. De nieuwe Grand Prix van Las Vegas is dan ook het oogappeltje van de organisatie van de Formule 1.
Omzet voornamelijk uit sales, uitzendrechten en sponsoring
De verwachtingen voor deze mega-omzet staat weergegeven in documenten van de investeerders en Liberty Media. Ook de eigenaar van de Formule 1 bevestigde deze cijfers. Waarbij het vooral gaat om tickets sale, uitzendrechten op de televisie. Ook de sponsoring van advertenties langs de baan en andere vormen van sponsoring zoals dus een eigen merktent brengen dus geld in het laadje.
Hotels in Las Vegas dubbel zo duur
Ook de hotelbusiness en casino’s zullen profiteren van de Las Vegas hype. Hotelkamers in Las Vegas worden nu al voor 100% meer van de prijs verhuurd. Weddenschappen live afsluiten op wie de race wint zal ook in de casino’s tot de mogelijkheden behoren en dan nog het gewone publiek dat wel eens een gokje waagt.
Luxe F1 Emperor Package t.w.v. $5 miljoen dollar
Wie het heel bont wil maken kan een Emperor Package bestellen bij Caesars Entertainment. In de pakket krijg je twaalf paddock tickets voor de race. Slaap je in de luxe Nobu Sky Villa. Dineer je met gerechten van de bekende Japanse Chef Nobu Matsuhisa en kan je naar een optreden van Adele. Voor deze package deal betaal je maar slecht $ 5 miljoen.
Hoofdsponsors van de Formule 1 Las Vegas 2023
Caesars Entertainment is dan ook een van de hoofdsponsors samen met MGM Resorts International en Wynn Las Vegas van deze unieke en langverwachte race die in november 2023 zal gaan plaatsvinden. Maar ook Heineken is van de partij en is onlangs nog bekend gemaakt als titelsponsor in Las Vegas. Verder zijn partijen zoals Aramco, 188bet, DHL, Emirates en Pirelli ook van de partij.
De Formule 1 wordt steeds populairder en dat is niet alleen te danken aan de Nederlander Mark Verstappen. Die onlangs voor de tweede keer wereldkampioen werd. Nee ook het uitbreiden van races op het Amerikaanse continent dragen bij zoals de Circuit of the Americas in Austin.
Netflix serie Formula 1: Drive to Survive
Ook de Netflix serie Formula 1: Drive to Survive wat een documentaire is over het reilen en zeilen van de Formule 1. Met achtergronden, kijkjes in de pit en het verder belichten van de Coureurs. Hun persoonlijkheden wie en wat ze zijn. Draagt bij aan de groei van het Formule 1 publiek. Zowel langs de races als op televisie.
Dit is een bewuste keuze geweest van het Amerikaanse Liberty Media dat in 2015 de Formule 1 overnam voor maar liefst $ 8 miljard dollar. Het doel van de NetFlix documentaire Formula 1: Drive to Survive is dat alle fans zich aangesproken voelen om nog dichter bij de races te komen.
Formule 1 op televisie
Heden heeft de Formule 1 al ruim $ 1,8 miljard omgezet in 2022 en de verwachting is dat het laatste kwartaal hier nog een vierde aan zal toevoegen. Voor wie de Formule 1 wilt zien moet zich wenden tot het betaaldkanaal ViaPlay en ook sportzender ESPN heeft uitzendrechten van de Formule 1 in handen.